اطلاع‌رسانی وضعیت‌شناسی

بیانیه ستاد راهبری بازی‌های رایانه‌ای حوزه‌های علمیه در مورد اغتشاشات اخیر

حوزه / ستاد راهبری بازی‌های رایانه‌ای حوزه های علمیه ضمن محکومیت اغتشاشات اخیر و ظلم های صـورت گرفته نسبت به دین، قرآن، مقدسـات و نظام اسلامی و دوستداران و حافـظان این نظام، و ابراز التزام و جان‌نثاری خـود نسبت به مقدسات و جمهوری اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

ستاد راهبـری بازی‌های رایـانه‌ای حوزه های علمیـه ضمن محکومیـت اغتشاشات اخیر و ظلم های صورت گرفته نسبت به دین، قرآن، مقدسات و نظام اسلامی و دوستداران و حافظان این نظام، و ابراز التزام و جان‌نثاری خود نسبت به مقدسات و جمهوری اسلامی، نکاتی پیرامون نقش عوامل موثر در شکل گیری این اغتشاشات تقدیم می‌کند: 

۱. بازی‌ها و سرگرمی‌ها امروزه به عنوان یک رسانه پرمخاطب، تاثیرات مهم و عمیقی بر جریانات فرهنگی جوامع دارند. همان گونه که مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند:

“می‌خواهند بر روی ذهـن ملت ما و بر روی رفتـار ملت ما، جوان، نوجوان، حتی کودک ما، اثرگذاری کنند. بازی تولید کنید، بازی ترویج کنید، کارهای ابتکاری بکنید، … اینها چیزهایی است که لازم است.” دیدار با اعضای شورای انقلاب فرهنگی ۱۹ دی ۱۳۹۲

۲. ظرفیـت بازی‌ها ماننـد ابزاری است که سازندگان آن متناسب با اهداف خود می توانند از آن بهره برداری کنند. بنابراین بازی‌ها می توانند تاثیرات مثبت و منفی قابل توجهی داشته باشند و اینکه تولیدکنندگان این ابزار چه کسانی هستند، نقش تعیین کننده در نوع آثار این رسانه دارد. بنابراین غفلت از تولید بازی های سالم و مفید، می تواند آثار منفی جبران ناپذیری داشته باشد.

۳. باتوجه به اینکه اغتشاشات یک پدیده اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است و معلول عوامل متفاوتی از جمله تحریکات بیگانه، شبکه های تلوزیـونی ضد ایرانی، شبکه های اجتمـاعی، طلاق، اعتیاد، تک فرزندی، شکاف نسلی و عدم برنامه ریزی تربیتی مناسب از طرف مسئولین است، گره زدن اغتـشاشات به بازی بدون لـحاظ میزان تاثیر آن، امری غیر علمی است. بنابـراین انجام کارهای تخصصـی و اندیشه ورزی آگاهانه نسبت به میزان تاثیر بازی در کنار عوامل دیگر ضروری می باشد و تصمیـمات و رویـکردهای صحیح را به دنبال خواهد داشت.

۴. با توجه به اینـکه بازی یکی از نیـازهای مشخص و غیر قابل اجتناب امروز کودکان، نوجوانان و جـوانان جامعه ایران است، توجه ویژه مسئولین برای فعالیت ایجابی و راهکارهای عملیاتی مناسب آن و بسنده نکردن به اقدامات سلبی در مورد بازی ها امری اجتناب ناپذیر می نماید.

ان شاالله که همه‌ی خادمان دین و مردم در انجام وظایف خود توانا، دانا و ثابت قدم باشند.

22 مهر 1401

و من الله التوفیق

https://www.hawzahnews.com/news/1048241/%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%D8%B3%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D9%85%DB%8C-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%BA%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D8%AA

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *