صنعت بازیسازی در خدمت آموزههای دینی
سابقه تولید بازیهای آموزشی در ایران نوپاست که در حوزه معارف مذهبی، میتوان از طریق طراحی بازیهای رایانهای آموزشی، احکام و اعتقادات را به کودکان و نوجوانان آموزش داد. به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری
سابقه تولید بازیهای آموزشی در ایران نوپاست که در حوزه معارف مذهبی، میتوان از طریق طراحی بازیهای رایانهای آموزشی، احکام و اعتقادات را به کودکان و نوجوانان آموزش داد. به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری
فناوری بازی به طور کلی شامل تمامی ابزارهای فنی و تخصصی است که برای طراحی، توسعه و اجرای بازیهای رایانهای و دیجیتالی مورد استفاده قرار میگیرد. این فناوری شامل نرمافزارهای مختلف، سختافزار، گرافیک، صدا، جلوههای ویژه، هوش
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدمحسن میرمرشدی استاد حوزه و دانشگاه / پژوهشگر فلسفه هنر و رسانه / فعال عرصه فضای مجازی / و دبیر محترم ستاد راهبری بازیهای رایانهای حوزههای عملیه رشد انسان در پرتو اختیار و
بررسی روانشناختی بازیها به عنوان یک حوزه پژوهشی مستقل، در سالهای اخیر به دلیل افزایش تولید و مصرف بازیهای الکترونیکی در جوامع مختلف جهان، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. روانشناسی بازیها شامل بررسی عملکردهای شناختی و
عرصه بازیهای دیجیتالی با توجه به تغییر ذائقهی اقشار مختلف سنی در جامعه، به عنوان عرصهای نوین در حوزه اوقات فراغت و سرگرمی، از اواسط ده 80 در جمهوری اسلامی مطرح گردیده است و می توان ادعا کرد «در عصر حاضر بازیهای دیجیتالی به عنوان جزو لاینفک زندگی است.»
ستاد راهبری بازیهای رایانهای جهت پیشبرد و همافزایی در حوزه بازیهای رایانهای توسط ریاست محترم حوزههای علمیه راه اندازی شد.