واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، هوش مصنوعی و تحولات بازی
با تداوم پیشرفت هاي فناورانه در حوزه واقعیت مجازي و واقعیت افزوده، احتمالاً طی یک دهه آینده، فارغ از محتواي مصرفی، نحوه مصرف رسانه ها کاملاً تغییر خواهد کرد. طبق پیش بینی ها، در آینده ای نزدیک هدست های واقعیت مجازي بسیار کوچکتر و سبکتر شده و ویژگی های بیشتری مانند تشخیص حرکات دست و فناوری ردیابی چشم را در خود جای میدهند.
در 5 سال گذشته شاهد رشد تدریجی تولید بازی های واقعیت مجازی بودهایم و باید توجه داشت که بحث در مورد آینده صنعت بازی، بدون توجه به مفهوم جهان مجازی کامل نخواهد بود. این جهان مجازی برخط را عموماً به صورت جامعه ای غیر متمرکز می شناسند. یک قلمرو مجازی موازی که در آن همه می توانند وارد شوند و زندگی دوم خود را سپری کنند. فضایی سه بعدی که کاربران آن قادرند بازی، کار یا تعامل کنند. در حالت ایده آل، جهان مجازی با ترکیب واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، اقتصادی جدید و مختص به دنیای خود را ایجاد خواهد کرد.[1]
هوش مصنوعی و تحولات بازی
استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بازی سابقه ای طولانی دارد. تولیدکنندگان میتوانند از الگوریتم های هوش مصنوعی در تولید و ارتقای بازیها بهره ببرند. بازیسازان میتوانند با استفاده از این ابزار، سطوحی از بازی را ایجاد کنند تا بازیکنان بتوانند هر بار از تجربه ای تازه و زنده لذت ببرند.
محققان این حوزه و بازیسازان در تلاشاند تا با بهره گیری از سیستم های هوش مصنوعی، بازیها را به گونه ای طراحی کنند که برای بازیکنان سرگرم کننده باشند. همچنین در آینده شاهد همکاری طراحان انسانی و الگوریتمهای رایانهای برای ایجاد نسل بعدی بازیهای دیجیتال خواهیم بود. اگرچه هوش مصنوعی هنوز نتوانسته بازی های باکیفیتی را به صورت کامل ایجاد کند، اما مطمئناً میتواند بازخورد ارزنشمندی را برای طراحان بازی فراهم کند. همچنین مدل سازی بر مبنای دادههای جمع آوری شده از تجربه بازیکنان، بازیسازان را برای طراحی بازیهایی پویا و منطبق بر سلیقه کاربران کمک میکند.[2]
سهیل راد says:
خیلی عالی …