حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی طباطبایی شیرازی؛

 کارشناس، پژوهشگر  در حوزه بازی های دیجیتالی

ژانر کارت بازی

این سبک شامل تمام بازی‌های دیجیتالی است که با محوریت «کارت» انجام می‌شوند. و شامل دو بخش است:

  1. کارت بَتِل ویدیو گیم2؛
  2. پوکر ویدیو گیم.

کارت بتل ویدیو گیم

هدف در این نوع بازی پیروزی در نبرد است که کاربر با انتخاب کارت بهتر نسبت به رقیب، به پیروزی می‌رسد. در اغلب این نوع بازی‌ها به کاربر تعدادی کارت داده می‌شود که هر کدام نشان دهنده یک نیرو یا جادو یا قدرت خاصی است. کاربر می‌باید با انتخاب درست کارت، کارته‌ای دشمن راکه نشان دهنده نیروهای دشمن است؛ از بین ببرد.

بیش‌تر این بازی‌ها نبرد‌های دو نفره است که به صورت آفلاین و آنلاین  صورت می‌گیرد که کاربر توان رقابت با شخص واقعی و یا هوش مصنوعی را خواهد داشت.

بازی‌های مطرح این ژانر

هارت استون [1]

«هارت استون» یک بازی کارتی است که توسط شرکت «بلیزارد[2]»  در سال 2014 عرضه شده است. این بازی، یک بازی آنلاین  است که به صورت رایگان در بتل نت  [3]قابل بازی است. بازی مذکور، از شخصیت‌ها و نیروهای بازی معروف «وارکرافت[4]» الهام گرفته است و تم کاملا فانتزی و تخیلی دارد.

پوکِمون تریدینگ کارت گیم آنلاین

بازی مذکور، نوعی بازی کارتی است که توسط شرکت «پوکِمون»[5] در سال 2011 عرضه شده است. «پوکمون» بازی آنلاین است که کاربر با کاربر‌های واقعی مبارزه می‌کند. نیروهای این بازی از کارتون پوکِمون الهام گرفته‌اند و بازی دارای تم کاملا فانتزی و تخیلی است.

 

آرتیفکت

این بازی توسط شرکت «وَالوِ کُرپُرَیشین[6]» در سال 2018 عرضه شده است. «آرتیفکت» بازی آنلاین  است و برای تمام پلتفورم‌ها، حتی اندروید عرضه شده و تم بازی کاملا فانتزی و تخیلی است.

پوکر ویدیو گیم

این سبک همان‌طور که از عنوان آن پیداست، به بازی‌هایی گفته می‌شود که به «بازی پوکر» شبیه هستند. پوکر نوعی ورق بازی است که با شانس و بلوف زدن همراه است و از 52 عدد کارت کاغذی یا پلاستکی تشکیل می‌شود. پوکر از بازی‌های مطرح و محبوب در قمارخانه‌هاست. بعضی از بازی‌های این سبک نیز از کارت‌های خاص خود بهره‌مند می‌شوند که به کارت‌های مرسوم بازی پوکر شباهتی ندارند.

معرفی بازی مطرح این ژانر

فری سِل

این بازی مجموعه‌ای از بازی‌هایی است که با کارت‌های پوکر (52 کارت) انجام می‌شود. بازی مذکور در سال 1995 بر روی ویندوز عرضه شد و یک بازی بر روی خود نرم افزار ویندوز است.

جانگل اسپید

این بازی توسط شرکت فرانسوی «آسمودِ» در سال 2009 عرضه شد. بازی مذکور از کارت‌های خاصی استفاده می‌کند. این کارت‌ها مثل کارت‌های پوکر نیست و روی آن اشکال هندسه و شکل‌های مختلفی وجود دارد.

 

[1]. Hearthstone.

[2]. Blizzard Entertainment.

[3]. Battle.net.

[4]. Warcraft.

[5]. The Pokémon Company.

[6]. valve corporation.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *