اطلاع‌رسانی وضعیت‌شناسی

کمپانی‌های بازی‌سازی

در کنار تولیدکنندگان بازی های رایانه ای، عمده سهم بازار داخل کشور برای کمپانی­‌های خارجی میباشد و حجم تولید و درآمد­زایی داخلی­‌ها به­ هیچ­ وجه قابل ­مقایسه با رقبای خارجی نیست.

شاید بهتر باشد بگوییم اصلا رقابتی در جریان نیست و یه نظر کافی است تا متوجه شویم از نظر تعداد تولیدات و همچنین اندازه عرضه و تقاضا (با وجود همه سختگیری ­های نظارتی که برای محتوای خارجی هست و حمایت های قابل­ توجهی که از بعضی بازی­ های داخلی میشه) سازندگان داخلی قافیه رو به خارجی­ها باخته اند.

یعنی اون چیزی که همه‌­گیرتر و چالش ­برانگیزتر است و گیمرهای ایرانی هم بیشتر خواهانش هستن، تولیدات خارجیه. البته این وسط یه سری از استودیو­های ایرانی هم هستن که موفق شدن علاوه بر مخاطب داخلی مطلوبی که کسب کردن، فعالیت­هاشون رو بیرون از مرزها هم گسترش بدن و شعبه های خارجی استودیوشون رو راه­اندازی کنن. 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *