اطلاع‌رسانی وضعیت‌شناسی

بازیگران صنعت گیم ایران را چقدر می‌شناسید؟

شاید خیلی­‌ها باشن که یکبار هم سوار هواپیما نشدن، مسافرت خارجی نرفتن، زبان دومی بلد نیستن، ورزش حرفه ای نکردن و کلاً تجربه چیز­های زیادی رو نداشتن، امّا این روزا کمتر کسی رو پیدا میکنید که حداقل یک بازی ویدئویی توی زندگیش تجربه نکرده باشه. 

سالهاست که بازی­های ویدئویی، پای ثابت سبد مصرفی مردم برای گذراندن اوقات فراغتشون شده­ان. طبق آماری که معاونت پژوهش بنیاد ملّی بازی­های رایانه ­ای لابه­ لای گزارش «نمای نزدیک 1398» منتشر کرده، توی اون سال 29 میلیون و 300 هزار بازیکن موبایلی داخل کشور بودن که حداقل یهک ساعت در هفته و به­طور متوسط روزی 73 دقیقه از وقت خودشون رو خرج بازی ویدئویی با موبایل می­کنن. این آمار فقط مربوط به پلتفرم موبایله و با یه دودوتا چهارتای ساده به­ راحتی می­شه حجم بالای گیم توی جامعه رو فهمید.

اگه نگاهمون رو از صندلی مصرف­کننده گیم برداریم و به سمت دیگر میز بدوزیم جایگاه فعّالان حرفه ­ای این صنعت رو میبینیم.

سازنده­ ها

سازنده­ ها گروهی هستن که توی خط تولید بازی­ های الکترونیکی فعالن و در واقع هسته اصلی صنعت گیم هستن و حیات این صنعت تا حد خیلی زیاد وابسته به اون­ هاست.

منظورمون از سازنده­ها، «شرکت ها و استودیو­های داخلی»، «کمپانی های بزرگ بازی­ سازی خارجی» و «بازی سازان مستقل» هستن.

سازنده ها اصلی ترین فعالان این عرصه هستند ولی گروه های مختلف دیگری هم در این زمینه نقش کلیدی دارند که در ادامه به آنها نیز اشاره خواهیم کرد…

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *