اطلاع‌رسانی بازی‌های دیجیتال وضعیت‌شناسی

تبلیغات بازی‌های دیجیتال

تبلیغات شیوه هدفمندی برای ترویج و تبلیغ محصول و خدمات صنایع مختلف است و روز به روز هم به سمت تخصصی­ تر شدن هم میرود. صنعت بازی هم از این قاعده استثنا نشده و «شرکت های تبلیغاتی فعال در حوزه بازی» نمونه بارز تخصصی شدن تبلیغات توی این صنعت هستند.

تا چند سال پیش که هنوز بازی های موبایلی ایرانی همه گیر نشده بودند، خبری از تبلیغات بومی برای مخاطب بومی نبود و نگاه اون قدر جدی و ویژه ای هم به تبلیغات موبایلی نمی شد. بعد از رشد سریع و عجیب چندتا از بازی های موبایلی ایرانی که با تم نوستالژیک دهه شصتی و گیم پلی دلنشین خودشون توانستند مخاطب زیادی جذب کنند، بازی سازان دیگر هم فضا را مستعد ابراز وجود در این عرصه دیده و شروع به ساخت و عرضه بازی های متنوع دیگر در ژانرهای مختلف کردند.

طولی نکشید که تولیدات ایرانی از نظر تعداد محصول و حجم مخاطب به نقطه مطلوبی رسید و آژانس های تبلیغات دیجیتالی، اپراتورهای موبایل و یک سری فرد و موسسه که امکان فعالیت و رقابت در عرصه تبلیغات موبایلی رو داشتند وسط میدون آمده و شروع کردند به راه اندازی سرویس بومی تبلیغ موبایلی و یا همکاری با سرویس های خارجی موجود. 

این موضوع باعث شد تا گردش مالی صنعت بازی به روش های رایج قبلی محدود نمانده و در کنار سیستم پرداخت درون برنامه ای، تبلیغات ویدئویی و کلیکی هم به لیست منابع شاخص کسب درآمد از گیم اضافه شود. این روش تبلیغ فقط به بازی های موبایلی محدود نشد و هم زمان در اپلیکیشن ها هم رایج شد.

محتوای تبلیغی که در اپلیکیشن ها و بازی ها اجرا میشوند هم عمدتا مربوط به بقیه اپلیکیشن ها و بازی ها، پلتفرم ها و کسب و کارهای اینترنتی و بعضی از برندهای بزرگ غیر اینترنتی هستند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *